Articolele mai lungi ajuta mai mult in clasare?

Parerea mea este destul de clara pentru acest subiect, din diverse motive:

1. Google inca este in mod fundamental un motor de cautare bazat pe continut

De vreme ce google indexeaza continutul de tip text, este logic ca atunci cand textul este mai mare pe site, sunt mai multe sanse sa fii gasit pe un numar mai larg de fraze.

2. Documentele lungi au sanse mai mari sa fie autoritare (si sa atraga linkuri)

Daca acoperi un topic in totalitate, este foarte probabil ca acel document este autoritar, iar documentele autoritare atrag linkuri si share in social media.

3. Google a lansat un update pentru […]

Sunt linkurile contextuale de la siteuri relevante mai puternice?

Sunt multi care sunt de parere ca un link este un link, dar de asemenea sunt multi (printre care si eu) care cred ca google categorizeaza siteurile bazate pe teme/topicuri.

Este logic sa se presupuna ca google poate de asemenea sa determine tema/nisa unei cautari si sa dea valoare mare siteurilor care primesc linkuri din aceeasi nisa.

Cu aceasta in minte, este important sa iti dezvolti autoritatea siteului in jurul unei nise, si cea mai buna cale este sa fii citat in alte siteuri (ideal siteuri autoritare) din aceeasi nisa.

Deci, in timp ce un link contextual pe un site autoritar este bun, […]

Este inca pagerankul un factor ce ajuta clasarea?

Atunci cand pagerankul este mai mare, si sansa de a urca cuvinte cheie in motoarele de cautare este mai mare.

Pentru a imbunatati pagerankul siteului tau, ar trebui sa aduni foarte multe linkuri de la siteuri cu pagerank 1,2,3 etc… sau sa obtii 1 link de la un site cu autoritate mare (7,8,9 etc)

Aceasta a condus la o piata uriasa de vanzari de linkuri de la pagini cu pagerank mare care vand aceste linkuri pe anumite sume de bani – lui google cu siguranta nu ii place asta!

Desi pagerankul este actualizat in mod continuu, google lanseaza cu aproximatie cate un update […]

Este important sa ai mai multe tipuri de linkuri?

Se tot zvoneste ca trebuie sa variezi cat mai mult tipurile de linkuri care duc spre siteul tau.

Exemple de tipuri de linkuri care e posibil sa le ai in profilul siteului tau:

– Linkuri contextuale (inconjurate de continut)
– Linkuri in forumuri
– Linkuri in sidebar
– Linkuri in footer
– Linkuri din toate paginile unui siteul
– Linkuri din “citeste mai mult” de la finalul articolelor
– Linkuri Wiki
– Linkuri din Social Media/web 2.0 links
– Linkuri din siteuri cu intrebari/raspunsuri
– Comunicate de presa
– Comentarii in bloguri
– Amestec de linkuri dofollow/nofollow
– Amestec de linkuri text si imagine
…lista poate continua

Teoria zice ca daca toate linkurile sunt de acelasi […]

Este important sa diversifici anchor text atunci cand construiesti linkuri?

Iti aduci aminte de zilele bune in SEO, cand tot ce trebuia sa faci pentru a creste in prima pagina cu un cuvant cheie/fraza era sa colectezi cat mai multe linkuri pe exact ancora cu care vroiai sa te clasezi?

Ei bine, acele zile au plecat!

A fost un joc prea usor, iar bombardamentul google era uneori chiar amuzant (vezi aceste exemple), si lucrurile trebuiau sa se schimbe.

Deci, de la lansarea google Penguin in 2012 care a penalizat supra optimizarea, in general cele mai bune practici SEO este sa diversifici ancorele atunci cand construiesti linkuri spre siteul tau.

Un amestec din urmatoarele este […]

Bounce Rate (rata de respingere) afecteaza clasarea?

In lumea SEO se crede ca micsorand rata de respingere a siteului (vizitatori care intra pe site si nu fac nimic) va imbunatati clasarea in motoarele de cautare.

In primul rand, rata de respingere de care discutam este aceea afisata in contul tau de analytics, ceea ce nu este o reflectare corecta pentru a arata cat de folositoare a fost o pagina pentru un utilizator.

De exemplu, un articol de pe siteul tau poate acoperi toate topicurile in totalitate si poate raspunde la toate intrebarile utilizatorilor pe acea tema. Acum, daca ei pleaca de pe site fara sa se inregistreze/cumpere/completeze‚Ķ sau orice […]

Este viteza de incarcare a siteului un factor de clasare?

Foloseste google cu adevarat timpul de incarcare a paginilor ca un factor de ranking?

Ei bine, aceasta intrebare este una cu care pot raspunde cu certitudine, de vreme ce google a facut un anunt pe aceasta tema in 2010.

Postarea de la google mentioneaza ca afecteaza mai putin de 1% din queries, dar nu este nici o indoiala ca optimizarea vitezei de incarcare a siteului va fi benefica atat pentru SEO cat si pentru vizitatorii siteului.

Influenteaza semnalele sociale clasarea in google?

Google a declarat clar ca semnalele sociale (like, share, retweet..etc) nu influenteaza rankingul in mod direct.

Ce impact totusi au acestea:

1) Genereaza trafic
2) Maresc vizibilitatea – un articol care merge viral in social media va ajunge in ochiul mai multor persoane, ceea ce poate atrage linkuri.

Deci, social signals au un efect indirect puternic prin linkurile care le pot genera ulterior, dar in termeni de influenta directa aceasta declaratie este falsa.

Cat de mult influenteaza voturile Google+ rankingurile?

Voturile Google+ si share-urile nu influenteaza in prezent clasamentul.

In studiile efectuate, Share-urile de Google Plus nu a condus nici o schimbare de ranking care a putut fi detectata.

Sunt linkurile inca un factor important pentru ranking?

Au fost diverse dezbateri pe tema semnale sociale (social signals), si cum ca acestea devin mai importante decat linkurile in termeni de clasare.

Ei bine, aceste dezbateri au fost puse la pamant la sfarsitul lui Ianuarie, atunci cand Matt Cutts a lansat un video (mai jos) spunand foarte clar ca google nu foloseste social signals ca un factor de ranking.

Matt de asemenea a lansat un video la inceputul lui Mai in care zicea ca google nu o sa devalorizeze linkurile nicicand in urmatoarea perioada.

Ma astept ca in urmatorii ani sa continuam sa folosim linkurile in scopul de a evalua reputatia de […]