In ce consta o optimizare SEO in ziua de azi

Cu toate ca la prima vedere se pare ca motoarele de cautare utilizeaza aceleasi procedee ca si anii trecuti si procedurile in sine decurg cam in acelasi fel, se pare totusi ca lucrurile nu sunt chiar atat de simple. Putem spune ca sunt, chiar foarte complicate, chiar confuze in multe dintre cazuri, atat pentru administratorii cat si pentru proprietarii de site-uri. Este foarte mare nevoie de SEO, sub diverse forme, deoarece atat Google cat si celelate motoare de cautare, lucreaza dupa anumite reguli, care trebuie sa fie intelese de useri. Unii specialisti SEO sunt de parere ca ar […]

Legatura dintre viteza de incarcare a unei web page si SEO

In ultima perioada au aparut destul de multe discutii controversate, legate de relatia dintre procedurile de optimizare SEO si viteza de incarcare a unei pagini web.

Odata cu anuntul celor de la Google, cel mai renumit motor de cautare, ca va incepe sa puna accent si pe viteza de incarcare a paginilor, ca o modalitate de ranking, administratorii si proprietarii de site-uri, au venit cu o serie de argumente pro si contra, la modul ca, majoritatea celor care au crezut acest lucru, au inceput optimizarea site-urilor prin intermediul diverselor firme de profil. Pozitionari.ro pune la dispozitia dumneavoastra o serie modalitati de […]

Continutul duplicat poate cauza penalty?

Crezi ca poti da copy/paste in calea ta spre succesul din internet marketing? Gandeste-te din nou!

Inca de la primul update de Panda din luna februarie a anului 2011, daca urmaresti ca paginile tale sa apara undeva in rezultatele cautarii pe google trebuie sa scrii continut unic.

Furtul de continut a fost si inca este o problema uriasa – continutul copiat/rescris ar devansa sursa originala. Aceasta nu e bine pentru google si utilizatorii sai.

Panda asigura ca, continutul copiat nu va urca nicaieri, dar urmareste si continutul mic targetat, de exemplu pagini in care nu este prea mult text, sau continutul este similar […]

Prefera Google siteurile care au continut proaspat in mod regulat?

Are google o preferinta pentru siteurile care au continut nou frecvent?

Este un alt “DA”, dar cu un raspuns restrictiv.

Inapoi in 2003, google a introdus un patent numit “Scorul documentului bazat pe actualizarea continutului documentului”. Acest patent a fost atat de important incat a dat nastere unui numar de patenturi secundare si a fost folosit de google de ani de zile.

Sunt cativa factori in joc, ceea ce face adaugarea de continut proaspat si updateul vechiului continut un lucru important pentru SEO.

1. Continutul proaspat genereaza un impuls de ranking

Continutul nou adaugat ofera un boost in motoarele de cautare si e foarte probabil […]

Linkurile nofollow influenteaza rankingul?

Atributul rel=nofollow a fost introdus de google pentru a combate spamul, in mod special comentariile spam.

In mod tehnic, definitia atributului nofollow este aceea ca google (si alte motoare de cautare care recunosc atributul) nu ar trebui sa socoteasca acel link atunci cand se calculeaza pagerankul/rankingul.

Totusi, in timp ce cred ca probabil este adevarat ca nu afecteaza pagerankul in mod direct, sunt anumite zvonuri care spun ca linkurile nofollow au anumita influenta asupra clasarii. Cel putin cred ca un amestec de linkuri dofollow si nofollow vor ajuta ca profilul siteului sa arate mai natural, ceea ce este cu siguranta un factor […]

Articolele mai lungi ajuta mai mult in clasare?

Parerea mea este destul de clara pentru acest subiect, din diverse motive:

1. Google inca este in mod fundamental un motor de cautare bazat pe continut

De vreme ce google indexeaza continutul de tip text, este logic ca atunci cand textul este mai mare pe site, sunt mai multe sanse sa fii gasit pe un numar mai larg de fraze.

2. Documentele lungi au sanse mai mari sa fie autoritare (si sa atraga linkuri)

Daca acoperi un topic in totalitate, este foarte probabil ca acel document este autoritar, iar documentele autoritare atrag linkuri si share in social media.

3. Google a lansat un update pentru […]

Sunt linkurile contextuale de la siteuri relevante mai puternice?

Sunt multi care sunt de parere ca un link este un link, dar de asemenea sunt multi (printre care si eu) care cred ca google categorizeaza siteurile bazate pe teme/topicuri.

Este logic sa se presupuna ca google poate de asemenea sa determine tema/nisa unei cautari si sa dea valoare mare siteurilor care primesc linkuri din aceeasi nisa.

Cu aceasta in minte, este important sa iti dezvolti autoritatea siteului in jurul unei nise, si cea mai buna cale este sa fii citat in alte siteuri (ideal siteuri autoritare) din aceeasi nisa.

Deci, in timp ce un link contextual pe un site autoritar este bun, […]

Este inca pagerankul un factor ce ajuta clasarea?

Atunci cand pagerankul este mai mare, si sansa de a urca cuvinte cheie in motoarele de cautare este mai mare.

Pentru a imbunatati pagerankul siteului tau, ar trebui sa aduni foarte multe linkuri de la siteuri cu pagerank 1,2,3 etc… sau sa obtii 1 link de la un site cu autoritate mare (7,8,9 etc)

Aceasta a condus la o piata uriasa de vanzari de linkuri de la pagini cu pagerank mare care vand aceste linkuri pe anumite sume de bani – lui google cu siguranta nu ii place asta!

Desi pagerankul este actualizat in mod continuu, google lanseaza cu aproximatie cate un update […]

Este important sa ai mai multe tipuri de linkuri?

Se tot zvoneste ca trebuie sa variezi cat mai mult tipurile de linkuri care duc spre siteul tau.

Exemple de tipuri de linkuri care e posibil sa le ai in profilul siteului tau:

– Linkuri contextuale (inconjurate de continut)
– Linkuri in forumuri
– Linkuri in sidebar
– Linkuri in footer
– Linkuri din toate paginile unui siteul
– Linkuri din “citeste mai mult” de la finalul articolelor
– Linkuri Wiki
– Linkuri din Social Media/web 2.0 links
– Linkuri din siteuri cu intrebari/raspunsuri
– Comunicate de presa
– Comentarii in bloguri
– Amestec de linkuri dofollow/nofollow
– Amestec de linkuri text si imagine
…lista poate continua

Teoria zice ca daca toate linkurile sunt de acelasi […]

Este important sa diversifici anchor text atunci cand construiesti linkuri?

Iti aduci aminte de zilele bune in SEO, cand tot ce trebuia sa faci pentru a creste in prima pagina cu un cuvant cheie/fraza era sa colectezi cat mai multe linkuri pe exact ancora cu care vroiai sa te clasezi?

Ei bine, acele zile au plecat!

A fost un joc prea usor, iar bombardamentul google era uneori chiar amuzant (vezi aceste exemple), si lucrurile trebuiau sa se schimbe.

Deci, de la lansarea google Penguin in 2012 care a penalizat supra optimizarea, in general cele mai bune practici SEO este sa diversifici ancorele atunci cand construiesti linkuri spre siteul tau.

Un amestec din urmatoarele este […]