Atunci cand pagerankul este mai mare, si sansa de a urca cuvinte cheie in motoarele de cautare este mai mare.

Pentru a imbunatati pagerankul siteului tau, ar trebui sa aduni foarte multe linkuri de la siteuri cu pagerank 1,2,3 etc… sau sa obtii 1 link de la un site cu autoritate mare (7,8,9 etc)

Aceasta a condus la o piata uriasa de vanzari de linkuri de la pagini cu pagerank mare care vand aceste linkuri pe anumite sume de bani – lui google cu siguranta nu ii place asta!

Desi pagerankul este actualizat in mod continuu, google lanseaza cu aproximatie cate un update nou la fiecare trimestru. Anul trecut acestea au inceput sa fie mai putin frecvente. De fapt au fost doar 2 in 2013.

Destul cu lectia de istorie. Este inca pagerankul un factor ce ajuta clasarea? Ei bine, raspunsul scurt este DA.

Raspunsul lung este putin mai complicat…

Pagerankul inca este luat in considerare atunci cand se calculeaza clasamentul unei pagini web, dar nu este un factor crucial. Este doar unul din cei aproximativ 200 factori de clasare.

In mod frecvent vei descoperi siteuri care au pagerank mic si totusi devanseaza siteurile cu pagerank mare, luand in calcul urmatoarele aspecte:

– Relevanta
– Autoritatea de actualitate
– Prezenta in retelele sociale


In ceea ce priveste achizitionarea de linkuri, sfatul meu este sa se caute linkuri cat mai apropiate de nisa siteului promovat oricand este posibil, in loc sa se vaneze linkuri irelevante dar cu pagerank mai mare.