Intr-o lume in care am constatat ca suntem constant bombardati cu tot felul de informatii, care uneori par sa preia controlul si sa comunice in locul nostru, marketingul de gherila sau cultura de jamming poate lua multe forme.
Uneori, marktingul poate fi intors impotriva firii si utilizat pentru o cauza buna, mai degraba decat pentru profitul personal. Alteori, anunturi generatoare de venituri extraordinare pot fi transformate in maketing subversiv.
Un astfel de proiect este rularea de muzica ciudata in unele magazine. La urma urmei, de ce ar vrea cineva sa dea ceva unui magazin? Motivele sunt diverse: in principal comercializarea de muzica noua, care altfel nu ar fi capabila sa faca o declaratie artistica. Unele dintre aceste proiecte sunt cu adevarat ciudate, unele iti dau de gandit, iar altele sunt de-a dreptul hilare.
Creativitatea subversiva este, in esenta, arta de a submina reclamele. Uneori, acest lucru este la fel de simplu ca utilizarea a ceva pentru a bloca anunturile de pe browser-ul de web, transformandu-le in arta.
Alte abordari mai creative pot juca feste altor consumatori care trebuie sa se opreasca si sa se gandeasca la versiuni noi si imbunatatite ale reclamelor care sunt folosite de un artist de strada trecator.
Marketingul de gherila este un concept de strategie de publicitate conceput pentru firme mici pentru a-si promova produsele sau serviciile intr-un mod neconventional si cu un buget redus. Acest lucru insa, implica o mare de energie si imaginatie, concentrandu-se pe atentia publicului la nivel mai personal si memorabil.
Marketingul de gherila ca si publicitatea pentru cauze bune sunt uneori chiar mai puternice: nu doar pentru a face o declaratie impotriva status quo-ului, dar si pentru a face una din care ar putea beneficia de fapt cineva care are nevoie de serios de ea. De aceea, marketingul de gherila umanitar si publicitatea pot sensibiliza cu privire la problemele locale si globale intr-un mod visceral, care poate genera o schimbare reala.
Totusi, marketingul de gherila nu functioneaza intotdeauna asa cum ar trebui, uneori, fiind subversiv pentru profit, iar in acest caz esecul este complet.
In timp ce acest haos incredibil ii costa pe unii bani frumoasi, uneori chiar si libertatea, intr-un fel sau altul, scopul dorit a fost realizat intr-un mod indirect: au facut sensibilizarea incredibila vizata si se vorbeste despre evenimentul creat ani mai tarziu. Iar la sfarsitul zilei, doar companiile implicate vor sti cat de grozave sau de oribile au fost ideile departamentului de marketing.[/fusion_text]