Cand vine vorba de promovare indiferent daca vorbim despre promovarea unui serviciu sau a unui produs situatia poate fi impartita insa de regula in doua categorii dintre care prima este cea de marketing iar cea de a doua este de branding. Exista foarte multe persoane care trateaza cele doua lucruri sau mai bine spus cele doua strategii si tehnici de promovare la fel si fara a le diferentia iar acest lucru nu este tocmai corect.

Primul aspect in ceea ce priveste diferentiarea marketingului de brandig are legatura cu scopul pe care acestea il au si cum acest scop poate fi atins cat mai repede.

In ceea ce priveste marketingul acesta este de regula destinat pentru a face cunoscut un produs sau un serviciu si scopul sau prioritar este acela de a ajuta la cresterea profitului. Pentru atingerea acestui lucru se poate opta pentru a il prezenta in comparatie cu alte produse sau servicii similare si prin aducerea in prim plan a avantajelor pe care le prezinta comparativ cu acestea.

In ceea ce priveste tehnica de branding, aceasta este de regula planificata si desfasurata inaintea activitatii de marketing si a desfasurarii strategiilor acestuia.

Prin branding o activitate, o afacere sau un produs este adus in atentia posibililor clienti si prezentat cu caracteristicile acestuia si cu ceea ce este sau ceea ce nu este. In cateva cuvinte brandingul trebuie sa aduca in prim plan esenta fiecarui produs sau serviciu si ce anume il recomanda.

Comparand cele doua tehnici se poate observa faptul ca marketingul este cu precadere cel care spune ca un produs sa fie cumparat sau un serviciu sa fie utilizat.

In desfasurarea brandingului insa nu se mizeaza sau nu se aduce in prim plan doar achizitia sau utilizarea serviciului. In acesta se pune accent mai de graba pe faptul ca acesta sunt, daca iti sunt pe plac bine, daca sunt ceea ce ai nevoie bine si daca vrei ma poti recomanda si cunostintelor.

O alta diferentiere se poate face privind viitorii clienti sau viitoarele colaborari in care marketingul este cel care te poate convinge sa utilizezi un produs sau sa apelezi la o anumita firma. Partea de branding insa este cea mai importanta intrucat aceasta este cea care te poate face sa fi un client fidel sau poate face ca pe viitor cineva sa se bazeze strict pe un produs sau strict pe o firma sau afacere.

Pentru acest lucru insa trebuie ca activitatea de branding sa fie construita pe seriozitate, informatii veridice dar ceea ce trebuie sa primeze este calitatea.

Indiferent daca vorbim despre un produs sau despre un serviciu, calitatea acestuia este cea care poate face ca brandingul sa fie unul de succes si automat si marketingul sa se poata desfasura in aceeasi directie.