Au fost diverse dezbateri pe tema semnale sociale (social signals), si cum ca acestea devin mai importante decat linkurile in termeni de clasare.

Ei bine, aceste dezbateri au fost puse la pamant la sfarsitul lui Ianuarie, atunci cand Matt Cutts a lansat un video (mai jos) spunand foarte clar ca google nu foloseste social signals ca un factor de ranking.

Matt de asemenea a lansat un video la inceputul lui Mai in care zicea ca google nu o sa devalorizeze linkurile nicicand in urmatoarea perioada.

Ma astept ca in urmatorii ani sa continuam sa folosim linkurile in scopul de a evalua reputatia de baza a paginilor si a siteurilor.

Este sigur sa se presupuna ca linkurile vor continua sa fie cel mai puternic factor de clasare, desi trebuie sa luam in seama de urmatoarele aspecte:
– Trebuie sa se foloseasca tipurile corecte de linkuri
– Doar linkurile nu vor garanta clasarea

Trebuie de asemenea sa mentionez ca un patent google recent sugereaza ca citatiile (mentionarea brandului fara link direct) devin in mod seminificativ importante in SEO (mai ales SEO local).