Iti aduci aminte de zilele bune in SEO, cand tot ce trebuia sa faci pentru a creste in prima pagina cu un cuvant cheie/fraza era sa colectezi cat mai multe linkuri pe exact ancora cu care vroiai sa te clasezi?

Ei bine, acele zile au plecat!

A fost un joc prea usor, iar bombardamentul google era uneori chiar amuzant (vezi aceste exemple), si lucrurile trebuiau sa se schimbe.

Deci, de la lansarea google Penguin in 2012 care a penalizat supra optimizarea, in general cele mai bune practici SEO este sa diversifici ancorele atunci cand construiesti linkuri spre siteul tau.

Un amestec din urmatoarele este bun pentru a diversifica distributia ancorei (pentru o fraza target de ‘ceasuri ieftine’):

- Linkuri branduite (numele companiei/siteului), de exemplu ‘Magazinul de ceasuri’
- Asemanari partiale/lungi, de exemplu ‘poti cumpara ceasuri ieftine’ sau ‘ceasuri care nu sunt scumpe’
- Exact cuvantul/fraza pe care o promovezi, de exemplu ‘ceasuri ieftine’
- Linkuri generice, de exemplu ‘apasa aici’, ‘acest site’ …etc
- Linkuri goale, de exemplu http://www.ceasuri.ro

Distributia perfecta pentru aceste tipuri de ancore inca are loc de dezbateri, dar acest articol face o treaba buna prin analizarea profilurilor linkurilor unor siteuri din topul clasamentului, depasindu-le cu propriile arme!

Desigur, daca siteul tau atrage linkuri editoriale (prin crearea de continut grozav) vei avea un mix natural de ancore pentru a fi in siguranta cu algoritmii penguin.

Ca sa inchei, este cu siguranta important sa diversifici anchor text atunci cand construiesti linkuri.